Piatok 19.4.2024   oslavuje Jela zajtra pozýva na pivo Marcel

6984 podnikov 

Diskusia k článku

http://www.kamnapivo.sk/webtron/moje-postrehy-z-domovaricskej-pivomanie-2011.html?comments

    Strana 1    
bobo
Editor portálu
členom od 27.9.2004
1718 komentárov
672 podnikov
4039 fotiek
dodo
Ahoj, ani si nevieš predstaviť ako si ma tými riadkami potešil, už som si namýšľal, že si hobby povesilna kliniec. Takže viac v osobnom emaily.
Daj Boh šťastia!
5.11.2011, 09:48
dodo brewer sládok
milý bobo,
srdecne zdravim,/ aj pana pokrievku a kovaca , ktorych osobne poznam a citam tu ich prispevky/, obcas zavitam na knp a kedze som vam chybal / aj v roznave 2011/,resp.moje pivká, tak na objasnenie chcem informovat , ze sa mi splnil sen a kupil som domcek pod Poĺanou pri Detve, tým padom som odisiel zo Zvolena , pivovar na Vŕsku vo Zv.Slatine som prestahoval ku sebe domov a premenoval na pivovar Pod Hradiskom..na Vsetkích svätých som po polrocnej prestavbe domceka a pripraveni si miestnosti na varenie pivka, uvaril prve pivko pre Nich / samozrejme leziak :-))) /... a tesim sa ked sa stretneme a ochutname nase dary...DA DEUS FORTUNAE ! dodo brewer
4.11.2011, 08:43, chrapková pod Hradiskom
pokr
junior member
členom od 13.10.2011
9 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Ďakujem za vaše postrehy a pripomienky, ktoré rešpektujem a budem sa s nimi zaoberať pri príprave ďalšieho ročníka Domovaričskej pivománie. Dovolte aj niekoľko mojich názorov (záverov) k diskutovanej problematike:
1. Hodnotenie degustátorov a systém hodnotenia je a bude pri každej degustačnej súťaži najcitlivejšou otázkou. Pri jeho určovaní je potrebné brať do úvahy viac faktorov (aké sú vyhlásené kategórie, počet prihlásených vzoriek, počet degustátorov v komisiách, odbornosť degustátorov, časové možnosti a iné). Preto si myslím, že stanoviť nejaké jednotné kritéria nebude jednoduché, každá súťaž sa bude od seba odlišovať a bude potrebné rešpektovať také podmienky aké vyhlási organizátor.
2. Škrtanie najvyšších a najnišších známok je možné, ale treba si uvedomiť, že pri menšom počte degustátorov v komisiách to môže spôsobiť väčšiu rovnosť bodov a väčšie množstvo dodatkových degustácii (podľa môjho názoru slovo "rozstrel" nepatrí do pivnej terminológie) a tým pádom to zaberie aj viac času. Súhlasím však s tým, že je to cesta ako eliminovať tzv. "úlety" degustátorov.  
3. Pri zložení degustačných komisií na Domovaričskej pivománii sa brali do úvahy požiadavky niektorých degustátorov na zaradenie do konkrétnych kategórií,pripúšťam však, že všetko sa na 100 % z rôznych dôvodov zladiť nedalo.
4. Ja osobne nevidím problém v tom, že dodatkové degustácie, ktoré rozhodovali v prípade potreby o poradí na prvých troch miestach robili iné degustačné komisie. Veď vždy sa rozhodovalo o pivách, ktoré dostali rovnaký počet bodov a ak by ich degustovala opäť tá istá komisia teoreticky by im mala dať také isté známky. Z toho dôvodu sa mi zdá spravodlivejšie, keď rozhodujú o poradí iní degustátori.
Som rád, že tu vznikla takáto vecná diskusia s tolerantnosťou názorov. Nič nevymyslíme dokonálé, stále je čo zlepšovať a bez názoru a pripomienok ostatných sa niekedy ťažko prichádza na chyby a nedostatky.
2.11.2011, 23:39
mbm
junior member
členom od 18.10.2010
102 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Re: RE: Re[2]: "DEGUSTATOR"
..hmm, tak toto povazujem tak trochu za faux pas, ak degustacna komisia nedokonci svoju kategoriu az do uplneho konca a o vysledku nakoniec rozhoduju ini komisari :((

podstata je, ze v danej kategorii by mali byt vybrani degustatori, ktori danej pivnej kategorii rozumeju a tak ju aj maju uzavriet.
nie je seriozne nechat o poradi / dokonca aj na prvych miestach / rozhodovat inu komisiu.

a to snad ani vtedy ak by boli degustacne komisie zlozene len z amaterov z ulice...

je sa z coho poucit a je co zlepsovat a tak je to dobre.
2.11.2011, 18:18
bobo
Editor portálu
členom od 27.9.2004
1718 komentárov
672 podnikov
4039 fotiek
RE: Re[2]: "DEGUSTATOR"
S tým sa dá súhlasiť - ale aj druhý pohľad na vec je zaujimavý, pôvodná deg. komisia nech dokončí svoju robotu, teda dodegustuje vzorky, aj tak nevedeli ktoré sú to a v akom poradí, a spôsob ako sa to nakoniec uskutočnilo nebol proti pravidlám.
Ale je to zaujimavé zistenie aj s ohľadom vedenie budúcich deg. súťaží. Poučíme sa, zlepšíme sa.
2.11.2011, 18:02
mbm
junior member
členom od 18.10.2010
102 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Re: "DEGUSTATOR"
...ano co sa tyka bodovych hodnoteni, tak jednoznacne sa osvedcilo pri nasich degustacnych stretnutiach tzv "orezanie spiciek", cize jedno najvyssie a najnizsie bodove ohodnotenie sa do celkoveho suctu neberie v uvahu.
je to z hladiska odfiltrovania moznych uletov, resp. nepochoponenia vzorky asi najspravodlivejsie riesenie.
ono predsa len u siroko definovanych kategorii je paleta chuti a moznosti ohromna a tak obcas niekomu nieco nesadne.

vzdy je co zlepsovat a pozmenovat,kazdopadne system hodnotenia je plne v kompetencii organizatora.
2.11.2011, 17:58
bobo
Editor portálu
členom od 27.9.2004
1718 komentárov
672 podnikov
4039 fotiek
Škrtanie max a min je bežné, plánujeme to využiť na Bielej vrane 2012 a ešte viac zmien, dúfam, že k lepšiemu. Systém hodnotenia a rátania už máme pripravený v troch verziách a skúšobne to budeme ladiť a vychytávať muchy až do zač. februára, minimálne na troch ofi degustáciách poriadaných v rámci KDD, resp. Kalt bier klubu Košice.
2.11.2011, 17:56
Vartáš - Libor
junior member
členom od 8.10.2010
109 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Re[3]: "DEGUSTATOR"
kurnik šopa, ešte som zabol... s tým škrtaním najlepšej a najhoršej známky - má to niečo do seba - eliminujú sa tým prípadné úlety.... aj smerom hore aj dole....
to je asi všetko čo som stěu :-)
2.11.2011, 17:50
Vartáš - Libor
junior member
členom od 8.10.2010
109 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Re[2]: "DEGUSTATOR"
máš pravdu - zmenila sa komisia... v prípade rozstrelu už hodnotila nasledujúca komisia, ako predskok pred svojou dávkou. - čo si myslím je až moc kóšer - máš totiž zaručené, že degustátori nie sú ničím ovplyvnení (dojmy z predošlej degustácie) a hlavne oddýchnutí...
2.11.2011, 17:48
padre
junior member
členom od 7.10.2010
184 komentárov
0 podnikov
0 fotiek
Re: "DEGUSTATOR"
podbne sme to mali aj my Kladzivari v rozstrele v kategorii : Špeciálne pivá z koncentrátov nad 13 Plato
nasim degustatorom sa zrazu zmenili chute :-D bud im nieco naliali alebo sa vymenila degustatorska komisia co košer neni !  Daj Boh stastia !
2.11.2011, 17:01
    Strana 1 | Strana 2    
Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále