Náš pivný adventný denník 2014 - 6
Čo nám ponúkajú dve nadnárodné pivovarnícke spoločnosti pôsobiace na Slovensku? V skratke nič prevratné, je to klasická produkcia bežná po celý rok, sem tam nejaký redesign obalu, packu, prípadne oprášená úspešná akcia z minulého roka, ale posúďte sami.
Jednotka, čo sa týka výstavu a predajnosti piva na Slovensku, Heineken Slovensko už viacmenej tradične ponúka na vianočný trh ich limitovanú sériu špeciálnych pív. V tomto roku je to znovu Zlatý Bažant Medový porter (tu uznávam, že opakovanie si zaslúžil, ale na druhú stranu som očakával niečo nového, inšpirácie sú aj na Slovensku).
Druhou ponukou pre priaznivcov hurbanovského piva Heineken Slovensko pripravil pack siedmych pív s designovým krígľom. Originálny krígeľ navrhol sklársky designér Patrik Illo, krígeľ je navrhnutý v čistých líniách a pripomína črpák, tu dávam plus.
Originalita sa prejavila napríklad aj na redesigne plechoviek piva Zlatý Bažant (svetlý 10°, ležiak 12° a nealko), kde autori špeciálneho ornamentu Sylvia Ciulisová a Vladimír Korček tvorili v duchu ľudových motívov. Tu je moje ďalšie plus. Ale to je tak všetko, o pive samotnom, nebyť Medového portera, bavím sa tu len o designe. V každom prípade slovenský pivár si zaslúži viac, ale ak nenájde doma, hľadá vonku, prípadne u suseda :).
Heineken Slovensko aspoň niečím chce zaujať, ale taký SABMiller, resp. Pivovary Topvar zaostávajú, ťahajú druhé husle. Hádam, okrem pre bežného konzumenta novinka Šariš Lavína
zaujme (od 1. novembra 2014 v limitovanom objeme iba vo forme čapovaného piva), a pack štyroch pív Šariš tmavý s čašou veľa na našom malom pivnom trhu veľa toho nenamúti.
Tradičnou pomocou je prémiová značka Pilsner Urquell, keďže pivo PU distribuje na Slovensku, tak si môžete na ich stránke objednať adventný kalendár s pivom v plechovkách, sviatočnú fľašu, kalendár, či pohľadnice.
Tak, ako priatelia, je to dostatočná ponuka "vianočných darčekov" od dvoch najsilnejších pivovarníckych skupín pôsobiacich u nás?