Heineken v minulom roku zvýšil výnosy
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page1398sk.html
24. február 2006, 12:25
Štefan NemlahaHolandská pivovarnícka skupina Heineken zaznamenala v minulom roku rast výnosov o 7,3 % na 10,8 mld. eur. Ako firma ďalej uviedla, predaj jej piva sa zvýšil na celkových 118,6 mil. hektolitrov z úrovne 112,6 mil. hektolitrov za rok 2004. Piva značky Heineken sa z toho v minulom roku predalo 20,1 mil. hektolitrov. Čistý zisk skupiny s vylúčením mimoriadnych položiek a amortizácie značiek sa zvýšil o 7,3 % na 840 mil. eur.
"Svetový pivný trh naďalej rastie. Segment kvalitných značkových pív však rastie dvojnásobnou rýchlosťou ako celkový trh. Heineken bude ťažiť z tohto trendu," vyhlásil pivovar, produkujúci svetové značky ako Heineken, Amstel, Tiger, či Murphy. Na trhoch v západnej Európe a USA však Heineken nezaznamenal uspokojivé výsledky. Holandský pivovar, ktorý je druhým najväčším importérom piva do USA, chce na americkom trhu zvýšiť predaj vďaka novým značkám Heineken Premium Light a Draft Keg. Na západoeurópskych trhoch by sa tržby mali zvýšiť vďaka tohtoročným majstrovstvám sveta vo futbale, ktoré organizuje Nemecko. Firma chce tiež znížiť náklady do roku 2008 o celkovo 200 mil. eur, uviedol generálny riaditeľ Heinekenu Jean-Francois van Boxmeer.
Heineken očakáva oživenie trhov v regióne strednej a východnej Európy, spoločnosť tiež úspešne expanduje na dva najrýchlejšie rastúce pivné trhy na svete, do Ruska a Číny. Čistý zisk pivovarníckej skupiny bez mimoriadnych položiek by mal v tomto roku stúpnuť o 3 % až 7 %.
Skupina Heineken N.V. je na Slovensku zastúpená spoločnosťou Heineken Slovensko, a.s., ktorá na slovenskom trhu pôsobí od roku 1995. Do portfólia spoločnosti Heineken Slovensko patria značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner, Gemer, Heineken, Amstel, Desperados a Starobrno.
"Svetový pivný trh naďalej rastie. Segment kvalitných značkových pív však rastie dvojnásobnou rýchlosťou ako celkový trh. Heineken bude ťažiť z tohto trendu," vyhlásil pivovar, produkujúci svetové značky ako Heineken, Amstel, Tiger, či Murphy. Na trhoch v západnej Európe a USA však Heineken nezaznamenal uspokojivé výsledky. Holandský pivovar, ktorý je druhým najväčším importérom piva do USA, chce na americkom trhu zvýšiť predaj vďaka novým značkám Heineken Premium Light a Draft Keg. Na západoeurópskych trhoch by sa tržby mali zvýšiť vďaka tohtoročným majstrovstvám sveta vo futbale, ktoré organizuje Nemecko. Firma chce tiež znížiť náklady do roku 2008 o celkovo 200 mil. eur, uviedol generálny riaditeľ Heinekenu Jean-Francois van Boxmeer.
Heineken očakáva oživenie trhov v regióne strednej a východnej Európy, spoločnosť tiež úspešne expanduje na dva najrýchlejšie rastúce pivné trhy na svete, do Ruska a Číny. Čistý zisk pivovarníckej skupiny bez mimoriadnych položiek by mal v tomto roku stúpnuť o 3 % až 7 %.
Skupina Heineken N.V. je na Slovensku zastúpená spoločnosťou Heineken Slovensko, a.s., ktorá na slovenskom trhu pôsobí od roku 1995. Do portfólia spoločnosti Heineken Slovensko patria značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner, Gemer, Heineken, Amstel, Desperados a Starobrno.
24.2.2006 12:25 | Štefan Nemlaha
[Zdroj: sita]