Heineken chce predať martinský pivovar
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page654sk.html
1. júl 2004, 16:20
Štefan NemlahaBudúcnosť martinského pivovaru, v ktorom spoločnosť Heineken Slovensko, a. s. zastavila výrobu 6. novembra minulého roku, zostáva naďalej nejasná.
Heineken hľadá pre pivovar vhodného kupca, ponuku na odkúpenie poslal aj martinskej samospráve. Mesto prejavilo záujem o pivovar potom, čo sa s predstaviteľmi Heinekenu nedohodlo na alternatívnom využití areálu pivovaru. Heineken navrhoval, že v bývalom pivovare zriadi tréningové centrum nových zamestnancov, distribučný sklad alebo múzeum slovenského pivovarníctva. Martinský primátor Stanislav Bernát je však presvedčený, že 110-ročnú tradíciu varenia piva v Martine je nevyhnutné zachovať. Pokiaľ by sa s Heinekenom dohodol na odkúpení pivovaru, chce osloviť podnikateľské subjekty v Turci, aby obnovili výrobu piva.
Sporným bodom prípadnej dohody sa môže stať značka piva. Pre martinský pivovar je typická značka piva Martiner, budúci vlastník pivovaru s ňou však nemôže počítať. Značku si Heineken ponechal aj po zatvorení pivovaru. Pivo značky Martiner zostalo na trhu a Heineken ho naďalej vyrába v pivovare v Nitre. Podľa hovorcu spoločnosti Heineken Slovensko, a. s., Petra Šveca je Martiner silná lokálna značka a počítajú s ňou aj do budúcnosti. "My sme ale od začiatku deklarovali veľmi jasne, že značka Martiner je atraktívnou značkou v našom portfóliu a zohráva dôležitú úlohu a nemáme dôvod rozhodnutie ponechať si tú značku teraz meniť," vysvetlil Švec. Doplnil, že Heineken na podporu tejto značky práve realizuje bilboardovú kampaň.
Švec pripomenul, že Heineken pristúpil k zatvoreniu martinského pivovaru ako ku krajnému riešeniu. Dôvodom zastavenia výroby bola "znižujúca sa efektívnosť produkcie a predaja piva, ktorá vyplýva z celkovo nižšej kúpyschopnosti ľudí." Seriózne zámery Heinekenu s martinským pivovarom potvrdzuje podľa Šveca fakt, že do modernizácie výroby v martinskom pivovare investovala spoločnosť asi 150 miliónov Sk. Vzhľadom na súčasnú situáciu v pivovarníctve na Slovensku Heineken nepredpokladá, že by výrobu piva v Martine niekedy v budúcnosti obnovil. "Nie sú dostatočne využité ani fungujúce kapacity," povedal v tejto súvislosti Švec.
Heineken hľadá pre pivovar vhodného kupca, ponuku na odkúpenie poslal aj martinskej samospráve. Mesto prejavilo záujem o pivovar potom, čo sa s predstaviteľmi Heinekenu nedohodlo na alternatívnom využití areálu pivovaru. Heineken navrhoval, že v bývalom pivovare zriadi tréningové centrum nových zamestnancov, distribučný sklad alebo múzeum slovenského pivovarníctva. Martinský primátor Stanislav Bernát je však presvedčený, že 110-ročnú tradíciu varenia piva v Martine je nevyhnutné zachovať. Pokiaľ by sa s Heinekenom dohodol na odkúpení pivovaru, chce osloviť podnikateľské subjekty v Turci, aby obnovili výrobu piva.
Sporným bodom prípadnej dohody sa môže stať značka piva. Pre martinský pivovar je typická značka piva Martiner, budúci vlastník pivovaru s ňou však nemôže počítať. Značku si Heineken ponechal aj po zatvorení pivovaru. Pivo značky Martiner zostalo na trhu a Heineken ho naďalej vyrába v pivovare v Nitre. Podľa hovorcu spoločnosti Heineken Slovensko, a. s., Petra Šveca je Martiner silná lokálna značka a počítajú s ňou aj do budúcnosti. "My sme ale od začiatku deklarovali veľmi jasne, že značka Martiner je atraktívnou značkou v našom portfóliu a zohráva dôležitú úlohu a nemáme dôvod rozhodnutie ponechať si tú značku teraz meniť," vysvetlil Švec. Doplnil, že Heineken na podporu tejto značky práve realizuje bilboardovú kampaň.
Švec pripomenul, že Heineken pristúpil k zatvoreniu martinského pivovaru ako ku krajnému riešeniu. Dôvodom zastavenia výroby bola "znižujúca sa efektívnosť produkcie a predaja piva, ktorá vyplýva z celkovo nižšej kúpyschopnosti ľudí." Seriózne zámery Heinekenu s martinským pivovarom potvrdzuje podľa Šveca fakt, že do modernizácie výroby v martinskom pivovare investovala spoločnosť asi 150 miliónov Sk. Vzhľadom na súčasnú situáciu v pivovarníctve na Slovensku Heineken nepredpokladá, že by výrobu piva v Martine niekedy v budúcnosti obnovil. "Nie sú dostatočne využité ani fungujúce kapacity," povedal v tejto súvislosti Švec.
1.7.2004 16:20 | Štefan Nemlaha