Streda 4.12.2024   oslavuje Barbora zajtra pozýva na pivo Oto

6984 podnikov 

Tlačová beseda Pivovaru Šariš, a.s.

http://www.kamnapivo.sk/webtron/page474sk.html

7. júl 2003, 22:55
Marek Laco
Tlačová beseda Pivovaru Šariš, a.s.

Dňa 3.júla 2003 sa na pozvanie Pivovaru Šariš, a.s. zúčastnili traja zástupcovia servra kamnapivo.sk tlačovej besedy usporiadanej spoločnosťou Šariš v podniku Pillsner Urquell na Palackého ulici v Bratislave. Beseda sa konala pri príležitosti tretieho ocenenia piva Šariš 12% Premium zlatou medailou na medzinárodnej súťaži Monde Selection v Bruseli.

Program tlačovej besedy, ktorý sa začal o 16,00 hod., prebiehal v neformálnom až priateľskom duchu s množstvom zaujímavostí ako degustácia piva, rozpoznávanie rôznych značiek a podobne. V úvode besedy vystúpil Ján Čerkala, výrobný riaditeľ Pivovaru Šariš, a.s., ktorý prítomných zaujímavým spôsobom zasvätil do tajov spracovania piva a jeho odbornej degustácie.

Medzinárodný rozmer dodal besede Michal Kačena, zástupca Plzeňského Prazdroja, a.s., ktorý sa spoločne so slovenským Šarišom pred niekoľkými rokmi stal značkou juhoafrického koncernu SABMiller, druhého najväčšieho na svete. Pán Kačena sa po spoločnom programe ochotne venoval zástupcom servra Kamnapivo.sk, ktorým zodpovedal mnohé otázky týkajúce sa najmä tradície varenia piva v plzeňskom pivovare ako i marketingových skúseností.

Ako som spomenul v úvode, k zaujímavým bodom programu patrilo rozpoznávanie 4 značiek piva patriacich do skupiny Plzeňský Prazdroj (Pillsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel a Radegast Birell). U prítomných bola úspešnosť zvládnutia tejto úlohy asi 50%, pričom nespornou zaujímavosťou je, že o uvedený úspech sa pričinili najmä prítomné dámy :-)

Poslednou špecialitou programu pre prítomných žurnalistov bola možnosť "načapovať si sám" pivo "podľa vlastného gusta". Všetky spomenuté zaujímavosti tlačovej besedy spoločnosti Šariš, a.s. isto prispejú k jeho ďalšimu úspešnému priblíženiu odbornej ale i laickej verejnosti, ktorá je predsa len najväčším spotrebiteľským potenciálom pre každý pivovar na svete.

3. júla 2003 v Bratislave.
Ing. Marek Piváček.
(pre www.kamnapivo.sk)

Zaujímavosti z rozhovoru s Michalom Kačenom, manažérom pre vzťahy s verejnosťou v Plzeňskom Prazdroji, a.s.:

  • v Plzni sa nachádza múzeum s históriou výroby piva nazvané Svět piva.
  • slovo Urquell je staronemecké a znamená doslova prazdroj (pôvodný zdroj) ako je uvedené v značke piva Plzeň
  • varenie piva v Plzni začalo pozvaním nemeckého "sládka" Grolla
  • pre potrebu väčšej dodávky piva na nejakú akciu je zriadená v Čechách (najmä v Prahe) tzv. "Pivní pohotovost", ktorá zabezpečuje tieto služby
  • cena piva Pillsner Urquell v Čechách: čapované 26,- CZK (v krčme), fľaškové 16,- CZK
  • pivo Kozel je považované za "pivo po práci" pre jednoduchých ľudí, zatiaľ čo Pillsner Urquell je pivo "reprezentačné"
Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále