Streda 8.5.2024   oslavuje Ingrida zajtra pozýva na pivo Roland

6984 podnikov 

Podľa Heinekenu ...

http://www.kamnapivo.sk/webtron/podla-heinekenu.html

26. apríl 2014, 06:00
TSHS
Podľa Heinekenu ...


Program Sedem chutí piva naučí Slovákov objavovaťpivné chute


Spoločnosť HEINEKEN uvádza na Slovensku nový program na podporu pivnej kategórie s názvom Sedem chutí piva. Jeho cieľom je rozvíjať vedomosti konzumentov o rôznorodých chutiach zlatého moku a povzbudiť ich tak k hlbšiemu objavovaniu pestrého sveta piva.

 

Program Sedem chutí piva vychádza z rozsiahleho spotrebiteľského prieskumu realizovaného na troch európskych trhoch na vzorke 1800 respondentov. Rôznorodé chute piva známe u nás aj vo svete zoraďuje do siedmich chuťových kategórií, od sladkých a ovocných, cez mierne horké a chmeľové, až po ťažšie korenisté, sladové či tmavé.


„Pivo ako kategória čelí v súčasnom svete mnohým výzvam. Konzumenti ho často v konkurencii moderných miešaných drinkov či vína nespravidlivo považujú za chuťovo jednotné, a najmä mladšia generácia či ženy pivo vnímajú jednoducho ako príliš horké. Tieto predsudky im bránia objavovať rôznorodý svet pivných chutí, a tak znalosti o pive a jednotný „pivný jazyk“ chýbajú aj u tradičných pivárov,“ hovorí Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti HEINEKEN Slovensko.


Chuť je kľúčom k rastu kategórie
Na základe prieskumu holandských pivovarníkov* vyplýva, že kým 78 % spotrebiteľov sa pri výbere piva rozhoduje na základe značky, až 91 % všetkých konzumentov si pivo vyberá práve na základe chuti. „Chuť je jedným z najdôležitejších faktorov, na základe ktorého si konzumenti vyberajú svoje pivo pre konkrétnu príležitosť. Pre ďalší rozvoj kategórie piva preto považujeme zvyšovanie znalostí konzumentov a zákazníkov o rôznorodých chutiach piva za kľúčové,“ dodáva Hana Šimková.


Tisícky chutí v siedmich kategóriách
Na základe týchto zistení zrealizovala spoločnosť HEINEKEN prieskum s cieľom nájsť jednoduchý spôsob, ako spotrebiteľom pomôcť pri objavovaní rôznych chutí piva. Rozsiahly prieskum zahŕňal degustovanie pív na troch veľkých trhoch (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko) a zapojilo sa do neho až 1800 spotrebiteľov.

Na základe výsledkov prieskumu a degustácií boli rôznorodé chute pív zoradené do siedmich chuťových kategórií. Program Sedem chutí piva popisuje typické chuťové profily v jednotlivých kategóriách,
a konzumentom tak poskytuje širší rozhľad vo svete piva a jednotnú pivnú terminológiu.

 


„Pivo je skutočne veľmi rôznorodý nápoj, a každý, kto sa pustí do jeho objavovania s programom Sedem chutí piva, je príjemne prekvapený jeho pestrosťou. Osobne sa zúčastňujem degustácií pív v našom pivovare, ako aj počas rôznych degustačných súťaží, a študovanie chuťových profilov pivných kategórií na základe programu aj mne otvorilo nové obzory,“ hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.


Cieľom je prilákať mladších
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko predstavuje program Sedem chutí piva odbornej aj laickej verejnosti tesne pred tohtoročnou letnou sezónou. V programe bude vzdelávať svojich zákazníkov prostredníctvom osobných prezentácií a školení, spotrebitelia si všetky informácie o programe nájdu aj na internetovej stránke www.sedemchutipiva.sk.

Program bude počas letnej sezóny pokračovať témou gastronómie a správneho párovania piva a jedla a oboznámia sa s ním aj návštevníci rôznych letných festivalov. „Sme presvedčení, že program Sedem chutí piva rozšíri vedomosti pivárov aj nepivárov o pivných chutiach a presvedčíme aj mladších konzumentov, že svet piva je pestrejší, ako sa na prvý pohľad zdá,“ dodáva na záver Hana Šimková.

 


Sedem chuťových segmentov programu Sedem chutí piva


Sladké a ovocné pivá –radlery, cidery, sladké a ovocné pivá, občas so sviežou kyslosťou či jemnými korenistými stopami. Patrí sem Desperados a všetky radlery pod značkou Zlatý Bažant aj Corgoň.


Ľahké pivá – pivá rýchlo hasiace smäd, slabo alebo iba mierne horké s krátkym doznievaním chuti po napití. Patrí sem Zlatý Bažant Nealko, typickým predstaviteľom je napríklad aj pivo Sol alebo Fosters.


Mierne horké pivá – osviežujúce pivá s miernou až strednou horkosťou. Charakteristickým zástupcom je pivo Heineken ako aj väčšina desaťstupňových pív na našom trhu.


Chmeľové a horké pivá – pivá s plnou chuťou a chmeľovou horkosťou, vysoká intenzita chuti pretrváva dlho po napití. Typické pre Krušovice 12% , ako aj väčšinu 12-stupňových pív u nás.


Ťažké a korenisté pivá – plná chuť so stopami po korení, ktorá môže byť aj ľahko dymová spolu s jemnými ovocnými tónmi. Patrí sem Zlatý Bažant Pšeničné alebo Edelweiss.


Sladové pivá s intenzívnou chuťou - pivá plnej chuti s dlhotrvajúcou sladovou chuťou a jemnou príchuťou karamelu, prípadne sladkými tónmi medu. Typickým zástupcom je u nás Corgoň 4sladový.


Tmavé a silné pivá - v tejto kategórii sú zastúpené pivá, ktoré chutia horko a majú tmavo sladovú až praženú príchuť. Sú výrazne chmeľové a zároveň majú jemnú sladkosť s intenzívnou dlhotrvajúcou chuťou. Patrí sem Zlatý Bažant tmavý, Corgoň tmavý, ako aj pivá typu Bock, Porter alebo Roggen.


* Zdroj: Nederlandse Brouwers´Nationale Bieronderzoek (Národný pivný prieskum holandských pivovarníkov), 2010

Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále