Streda 15.5.2024   oslavuje Žofia zajtra pozýva na pivo Svetozár

6984 podnikov 

Hospodárske výsledky Heinekenu za rok 2006

http://www.kamnapivo.sk/webtron/hospodarske-vysledky-Heinekenu-za-rok-2006.html

2. máj 2007, 15:45
Michal Wagner
Hospodárske výsledky Heinekenu za rok 2006

Spoločnosť Heineken Slovensko si v roku 2006 upevnila pozíciu lídra na domácom trhu s pivom ako aj pozíciu významného producenta sladu v rámci celej Európy. Objem predaja spoločnosť stabilizovala na úrovni 1,73 milióna hektolitrov, čo znamenalo nárast trhového podielu o pol percentuálneho bodu na 45,6 %. Výroba sladu medziročne vzrástla o 7 % na viac ako 141 000 ton, z čoho export predstavoval viac ako 127 000 ton.

„Napriek poklesu celkového trhu sme stabilizovali objemy predaja, zvýšili tak svoj trhový podiel a dosiahli posun k pozitívnym finančným ukazovateľom. Heineken Slovensko, ako vedúca pivovarnícka spoločnosť na slovenskom trhu, môže označiť rok 2006 za zlomový,“ povedal Dimitar Alexiev, generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.

Nepriaznivý vývoj na slovenskom pivnom trhu, ktorý od roku 2003 po dvojnásobnom zvýšení spotrebných daní neustále klesá, sa nepodarilo zastaviť ani v roku 2006. Napriek tomu sa spoločnosti Heineken Slovensko podarilo prakticky zastaviť medziročný pokles predaja vlastných značiek a stabilizovať objem predaja na slovenskom trhu na úrovni 1,73 milióna hektolitrov.

Spoločnosť Heineken Slovensko zaznamenala v roku 2006 iba nepatrný pokles v objeme predaja, pričom celkový objem predaného piva na Slovensku poklesol medziročne o viac ako 4 %. Tento fakt znamenal zvýšenie podielu na slovenskom trhu s pivom o pol percentuálneho bodu na 45,6 % .

V roku 2006 si spoločnosť upevnila svoje postavenie aj v pozícii hodnotového lídra. Nárast trhového podielu bol ťahaný najmä prostredníctvom hodnotných značiek ako sú Heineken, Zlatý Bažant, Corgoň a Starobrno. Objem predaja dvoch domácich kľúčových značiek portfólia spoločnosti - Zlatý Bažant a Corgoň - tvorí takmer 27% celoslovenského predaja piva. Čiastočný medziročný pokles zaznamenala iba ekonomická značka Gemer.

Export piva v roku 2006 síce poklesol zo 69 000 hektolitrov v roku 2005 na 21 000 hektolitrov, avšak tento pokles bol spôsobený licenčnou výrobou najúspešnejšej slovenskej značky piva - Zlatý Bažant - v zahraničí. V roku 2006 sa v Českej republike, Maďarsku a Rusku vyrobilo a predalo viac ako 360 000 hektolitrov. Objem predaja značky Zlatý Bažant v zahraničí týmto výrazne prekročil objemy exportu z predchádzajúcich rokov.

Ďalším kľúčovým exportným artiklom je pre spoločnosť Heineken Slovensko slad. Najväčšia sladovňa v strednej a východnej Európe v Hurbanove vyrobila v roku 2006 viac ako 141 000 ton sladu, čo je medziročný nárast o 7 %. Export sladu taktiež vzrástol na úroveň presahujúcu 127 000 ton.

Vybrané finančné ukazovatele za rok 2006 potvrdzujú výrazný rast spoločnosti ako i zlepšenia v oblasti ziskovosti. Konsolidované tržby spoločnosti vzrástli o takmer 7 % a dosiahli úroveň 5,109 miliardy Sk. Konsolidovaný hospodársky výsledok EBIT (prevádzkový hospodársky výsledok pred úrokmi a zdanením) narástol významne za všetky subjekty vďaka regulácii nákladov, špeciálne fixných, lepšej cenovej politike a skvalitneniu predajného mixu v oblasti piva. V rebríčkoch najväčších firiem na Slovensku úroveň tržieb zaraďuje spoločnosť Heineken Slovensko na čelné priečky vo významnom sektore slovenského hospodárstva – potravinárskom priemysle.

 


Hospodárske výsledky Heineken N.V.:

Spoločnosť Heineken N.V. na tlačovej konferencii 21. februára 2007 v Amsterdame ohlásila vysoký organický rast čistého zisku v hodnote 12,6% za celé obdobie roku 2006. Tento výsledok predstavuje výrazné zlepšenie oproti roku 2005. Heineken dosiahol organický rast v rámci všetkých kľúčových obchodných ukazovateľov a regiónov.

„Heineken má za sebou výborný rok...“ komentoval Jean-François van Boxmeer, predseda predstavenstva a CEO.

Obrat jednej z najväčších pivovarníckych skupín organicky vzrástol o 7,1 % vďaka vyšším objemom predaja piva, lepšej cenovej politike a skvalitnenia mixu predávaných produktov. Konsolidovaný objem piva vzrástol o 11,3 % na 111,9 milióna hektolitrov; z toho 6,9 % predstavoval organický rast a 4,4 % vplyv jednorazových konsolidácií.

Heineken® - najpredávanejšia značka na svete v medzinárodnom prémiovom segmente vzrástla v porovnaní s rokom 2005 o 11,8 % na 22,5 milióna hektolitrov a dosiahla najvyšší rast od osemdesiatych rokov. Značka zvýšila aj svoj podiel v danom segmente a rástla v každom regióne. Úspešné uvedenie značky Heineken Premium Light v USA zvýšilo celkový objem o 680 000 hektolitrov.

Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále