Piatok 26.4.2024   oslavuje Jaroslava zajtra pozýva na pivo Jaroslav

6984 podnikov 

Rusi posilňujú vlastenectvo cez pivo

http://www.kamnapivo.sk/webtron/rusi-posilnuju-vlastenectvo-cez-pivo.html

4. január 2009, 06:00
Miroslava Húsková
Rusi posilňujú vlastenectvo cez pivo

Charakteristické pitie vodky v Rusku čoraz vo väčšej miere nahrádza pivo. To sa podieľa na celkovej spotrebe alkoholu už jednou tretinou.

 

Kým v roku 1995 vypil jeden Rus priemerne 15 litrov vodky a 14 litrov piva, tak v roku 2007 spotreba piva vzrástla viac ako päťnásobne na 82 až 83 litrov a ročná spotreba vodky zostala takmer rovnaká. Väčšina Rusov nepovažuje pivo za alkoholický nápoj a dajú si ho na osvieženie vtedy, keď nechcú piť vodku. Na to stavili v podstate aj medzinárodné koncerny.


Rusko sa stalo tretím najväčším producentom piva. Svoje pozície tu v tomto roku posilnil aj Carlsberg cez domáci pivovar Baltika, ktorý má viac ako tretinový podiel, čím produkciu na 90 percent ovládli medzinárodné koncerny. Dokonca, kroky k udomácneniu už urobili aj české pivovary. Možno aj preto domáci producenti vyšli do útoku. S citom. Cieľom sa stalo vlastenectvo

Za koho kopeš?
Firma Očakovo svoju reklamnú kampaň "Za koho kopeš?“ založila práve na vlasteneckých náladách, ktoré v Rusku v poslednom období panujú. Reklamou poukazuje na to, že za ruskými názvami piva stoja len a len zahraničné monopoly. Ich krok je jasný. Pri stagnujúcich predajoch v Spojených štátoch a Európe využívajú konjunktúru spotreby piva v Rusku.


Predaje len v minulom roku predstihli aj tie najoptimistickejšie odhady, keď tržby podľa Discovery Research Group tvorili 17 miliárd amerických dolárov (404 miliárd slovenských korún, 12,7 miliardy eur), čo znamenalo 15,9-percentný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.


Ibaže, aj v Rusku už badať zhoršenie ekonomickej situácie, čo môže spôsobiť opätovné nahradenie piva "tvrdším“ alkoholom. "Pritiahnutie opaskov v USA zvýšilo konzumáciu piva, pretože je výrazne lacnejšie ako tvrdý alkohol. V Rusku sa môže stať opak, keď spotrebitelia budú preferovať lacnejší druh alkoholu,“ uvažuje riaditeľ analytickej firmy Biznis Analytika Andrej Sterlin. Na druhej strane jeho kolega z Prosperity Capital Management Alexej Krivošapko tvrdí, že obmedzenie spotreby sa dotkne v oveľa väčšej miere drahších tovarov.


Hoci odhady vývoja predpokladali nasýtenosť trhu už v roku 2005, spomalenie nastalo až v poslednom období. Podľa štatistického úradu Rosstat bol ešte prvých šesť mesiacov tohto roku rast vo výške 2,3 percenta, ale za deväť mesiacov sa tento údaj znížil na jedno percento (s porovnateľnými údajmi 29,8 percenta a 18 percent v roku 2007).


Vysvetlenia poklesu sa líšia - od nasýtenosti trhu cez nepriazeň počasia až po prudké zvýšenie spotrebnej dane, proti ktorému protestuje Zväz ruských pivovarov. Latka bola v roku 2007 nastavená vysoko. Produkcia zlatého moku prekonala magických 100 miliónov hektolitrov a podľa údajov Zväzu ruských pivovarov dosiahla 116 miliónov hektolitrov.

Piť či nepiť?
"Pivo vám môže pomôcť prekonať nedostatok peňazí oveľa účinnejšie ako peniaze nedostatok piva,“ vystihuje vo svojich dejinách piva obdobie finančnej krízy Američanka Maureen Ogle.

 

Analytici z Biznis analytika museli niekoľkokrát znižovať tohtoročné odhady, až sa dopracovali k 1,5-percentnému rastu odvetvia v tomto roku a k stagnácii v budúcom. Nevylučujú ani zmeny preferencií spotrebiteľov, keď drahšie značky budú musieť nahradiť lacnejšie druhy piva a producenti sa budú musieť orientovať vo väčšej miere na export, hlavne do krajín Spoločenstva nezávislých štátov. Ďalší potenciál je v regiónoch Ruska, najmä na Sibíri, kde spotreba zaostáva za veľkými mestami.

Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále