Rusko bojuje s alkoholom obmedzením pivnej reklamy
http://www.kamnapivo.sk/webtron/page698sk.html
24. august 2004, 20:40
Štefan NemlahaRusko prijalo prísny zákon výrazne obmedzujúci reklamu piva. Týmto spôsobom sa snaží o zníženie vysokej spotreby alkoholu a zmenu postoja k pivu, ktoré krajina oficiálne označuje ako nealkoholický nápoj.
Zákon, ktorý už podpísal ruský prezident Vladimír Putin, odráža rastúce obavy z alkoholizmu v Rusku, kde sa pokusy o zníženie spotreby po stáročia milovanej vodky pretavili do postsovietskeho boomu spotreby piva. Nové prísne nariadenie robí vrásky médiam, ktoré vysielajú reklamy a športovým federáciám. Pre tých nastáva problém, ako počas dňa vysielať živé priame prenosy športových udalostí, keď jeden alebo oba tímy propagujú na svojom oblečení logá výrobcov piva.
Prísny nový zákon zakazuje vysielať reklamné spoty na pivo v rádiu a televízii v čase od 7.00 do 22.00 h a zároveň zavádza prísne reštrikcie na tie spoty, ktoré sú v tomto čase povolené. "V akejkoľvek reklame propagujúcej pivo alebo nápoje vyrobené z piva by sa nemalo uvádzať, že pitie piva môže viesť k spoločenskému, športovému alebo osobnému úspechu alebo môže zlepšiť fyzický, či mentálny stav jednotlivca," uvádza sa v novom zákone o reklame piva. Okrem toho, v reklamných spotoch sa nesmú objavovať, ľudia, zvieratá alebo animované postavy, či naznačovať, že pivo môže uhasiť smäd. Zadávatelia reklamy tiež musia aspoň 10 % vysielacieho času spotu venovať varovaniu o možnej škodlivosti pitia piva. Podľa denníka Kommersant zákon, ktorý bol oficiálne podpísaný 20. augusta tohto roka, vstúpi do platnosti 5. septembra.
Rusko je jedným z najrýchlejšie rastúcich svetových trhov piva. Pivo je tu prístupné vo väčšine kioskov 24 hodín denne za takmer rovnakú cenu ako plechovka džúsu. Najväčšími pivnými značkami v Rusku sú Carlsberg, Scottish & Newcastle a Sun Interbrew.
Zákon, ktorý už podpísal ruský prezident Vladimír Putin, odráža rastúce obavy z alkoholizmu v Rusku, kde sa pokusy o zníženie spotreby po stáročia milovanej vodky pretavili do postsovietskeho boomu spotreby piva. Nové prísne nariadenie robí vrásky médiam, ktoré vysielajú reklamy a športovým federáciám. Pre tých nastáva problém, ako počas dňa vysielať živé priame prenosy športových udalostí, keď jeden alebo oba tímy propagujú na svojom oblečení logá výrobcov piva.
Prísny nový zákon zakazuje vysielať reklamné spoty na pivo v rádiu a televízii v čase od 7.00 do 22.00 h a zároveň zavádza prísne reštrikcie na tie spoty, ktoré sú v tomto čase povolené. "V akejkoľvek reklame propagujúcej pivo alebo nápoje vyrobené z piva by sa nemalo uvádzať, že pitie piva môže viesť k spoločenskému, športovému alebo osobnému úspechu alebo môže zlepšiť fyzický, či mentálny stav jednotlivca," uvádza sa v novom zákone o reklame piva. Okrem toho, v reklamných spotoch sa nesmú objavovať, ľudia, zvieratá alebo animované postavy, či naznačovať, že pivo môže uhasiť smäd. Zadávatelia reklamy tiež musia aspoň 10 % vysielacieho času spotu venovať varovaniu o možnej škodlivosti pitia piva. Podľa denníka Kommersant zákon, ktorý bol oficiálne podpísaný 20. augusta tohto roka, vstúpi do platnosti 5. septembra.
Rusko je jedným z najrýchlejšie rastúcich svetových trhov piva. Pivo je tu prístupné vo väčšine kioskov 24 hodín denne za takmer rovnakú cenu ako plechovka džúsu. Najväčšími pivnými značkami v Rusku sú Carlsberg, Scottish & Newcastle a Sun Interbrew.
24.8.2004 20:40 | Štefan Nemlaha