Utorok 15.10.2019   oslavuje Terézia zajtra pozýva na pivo Vladimíra

6965 podnikov 

Z tanku Plzeň, Šariš aj Bažant

http://www.kamnapivo.sk/webtron/z-tanku-plzen-saris-aj-bazant.html

5. máj 2010, 10:00
Miroslav Hargaš
Z tanku Plzeň, Šariš aj BažantČerstvé pivo a moderné technológie jeho uskladňovania majú v slovenskom pivovarníctve zelenú. Po prvých minuloročných lastovičkách spoločnosti Prazdroj prichádza na slovenský trh s „tankovým pivom“ aj spoločnosť Heineken, ktorá nedávno otvorila prvý výčap piva Zlatý Bažant s novou technológiou v Komárne. Nasledovať by mali prevádzky v Bratislave a do konca roka ďalších 77 zariadení po celom Slovensku. Na rozdiel od českej značky Pilsner Urquell však bude Zlatý Bažant pasterizovaný. „Naša spoločnosť si od tohto kroku sľubuje naštartovanie predaja piva v segmente hotelov, reštaurácií a kaviarní, ktorý v posledných rokoch u nás stagnuje,“ vraví Zuzana Putalová, brand manager značky Zlatý Bažant.

Pivo z vaku nezvetrá
Hlavnou výhodou uskladňovania piva vo veľkých antikorových tankoch je, že pivo sa pri čapovaní nedostáva do kontaktu so vzduchom a nezvetráva. Pivárom tak bude chutiť z pollitráka rovnako, ako by si zlatistý mok nabrali do čaše priamo v pivovare. „Pri našej tankovej technológii sa pivo nečapuje z klasických sudov, ale z moderných antikorových alebo medených tankov s objemom päť alebo desať hektolitrov. Nepasterizované pivo dovezené z pivovaru v tepelne izolovanej cisterne sa stáča do nepriepustného vaku, ktorý je vnútri tanku. Zlatý mok sa následne čapuje tlačením vzduchu na vak. Vďaka tomu nepasterizované pivo neprichádza do styku s kyslíkom a zabraňuje sa tak jeho zvetrávaniu,“ vysvetľuje Zuzana Lošáková, hovorkyňa spoločnosti Pivovary Topvar, ktorá na Slovensku týmto spôsobom ponúka v nepasterizovanej forme dve značky: Pilsner Urquell v šiestich pohostinstvách v Bratislave a pivo Šariš vo viac ako 50 prevádzkach na východnom Slovensku.

Aj prestíž chutí
Z pohľadu Mariána Murča, majiteľa bratislavskej reštaurácie Prazdroj, ktorá na Slovensku s „tankovou Plzňou“ začala medzi prvými, ide okrem pivárskeho pôžitku hlavne o prestíž podniku, hoci nie je zadarmo. „Jediný problém je, že cena je vyššia, pretože sú tam oveľa vyššie nadobúdacie náklady. Je to približne 13 centov na pol litra piva,“ hovorí Murčo. Okrem hojnosti priestoru na rozmerné tanky však musia mať prevádzkari podnikov aj dostatočne smädných hostí, aby vypili 500 litrov piva skôr, než sa pokazí.
Ak tu tvoj obľúbený podnik nie je, pridaj ho a budeš jeho zakladateľom. Páči sa ti KamNaPIVO? Povedz o ňom kamarátom.Čo zlepšiť? Sme zvedaví na tvoj názor.
Uvádzané informácie pochádzajú v prevažnej miere od verejnosti, preto nemôžeme garantovať ich pravdivosť a presnosť. Každý môže údaje aktualizovať.
Obsah týchto stránok je chránený autorským zákonom © Použitie pre iné ako osobné účely je bez povolenia prevádzkovateľa zakázané.
Reklama na portále